Każde mieszkanie, dom czy firma potrzebują odświeżenia, zmiany wystroju, czasem gruntownego remontu. Przed przystąpieniem do prac należy sporządzić kosztorys materiałów oraz robocizny. Możemy to zrobić samodzielnie, zlecić fachowcowi lub sklepowi, w którym będziemy się zaopatrywać.

Poniżej znajdziesz kilka rad, jak skutecznie obniżyć koszty takiego przedsięwzięcia.

Samodzielne prace

Proste prace, takie jak malowanie, tapetowanie, zmiana karnisza czy lampy możesz wykonać sam. Jeśli dysponujesz wolnym czasem, cierpliwością oraz wiedzą na temat remontów, również i gładzie możesz wykonać samodzielnie. Stracisz niejedno popołudnie ale zyskasz trochę pieniędzy. Jeśli dbasz o swój czas i niekoniecznie lubisz majsterkowanie, weź ekipę remontową, najlepiej taką z polecenia. Ich wiedza i doświadczenie pozwolą szybko i sprawnie przeprowadzić wszystkie prace, które ty tylko będziesz od czasu do czasu nadzorować. Jak wybrać odpowiednią ekipę? Informacje znajdziesz TU.

Gdy robisz remont w pełni samodzielnie, możesz skorzystać w naszych sklepach z porad. Chętnie podpowiemy, poszukamy ifromacji, podzielimy się własnymi doświadczeniami budowlanymi. Zresztą co tu się rozpisywać – od tego jesteśmy :-).

Wycena materiałów

Gdy znasz zakres prac (samo malowanie, glazura, pełna elektryka czy też ścianki z karton-gipsu) możesz poprosić fachowca o wykaz potrzebnych materiałów. Z taką „litanią” idź do sklepu budowlanego, by sprzedawca wycenił towar. Im większe zakupy tym większa możliwość negocjacji ceny.

Ważna rzecz: nie daj się kusić wysokim rabatem, najważniejsza jest cena końcowa, patrz zawsze na rubrykę „brutto” czyli na cenę z podatkiem VAT.

Istotne są również inne koszty, chociażby transportu. Na przykład nasza firma oferuje bezpłatną dostawę, z wyłączeniem niektórych przypadków.

Nie kupuj na wyrost

Jeśli sam robisz remont, możesz w naszych sklepach poprosić o sprawdzenie zużycia zapraw, zapraw czy fug i pomoc w wyliczeniu potrzebnej ilości produktów. Nie warto kupować na zapas, lepiej jest dokupić brakujące materiały, szczególnie, że mają stosunkowo krótki termin przydatności. Porozmawiaj ze sprzedawcą, czy sklep przyjmuje zwroty. Najwygodniejszą formą zakupu jest dokument WZ, czyli taki „otwarty” rachunek, który można zmieniać do momentu wystawienia faktury VAT. Wtedy kupujesz np. 5L farby i dodatkowo awaryjnie mniejsze opakowanie 2,5L, a jak skończysz malowanie a mniejszego wiadereczka nie otworzysz, możesz je oddać, odpiszemy z WZ i zwrócimy pieniądze.

Wybór materiałów.

Przy wyborze materiałów warto porozmawiać ze sprzedawcą, co by polecił, co odradził. Jest wielu producentów, którzy oferują podobne produkty w różnych cenach.

Gładzie są podobnej jakości, więc nie zawsze jest sens kupować ta najdroższą. Przykładowo gładź Cekol GS200 kosztuje niecałe 27zł, a jej odpowiedniki o kilka a nawet kilkanaście złotych więcej.

W przypadku farby jest odwrotnie: lepiej zainwestować w tą lepszą, dobrze kryjącą i przede wszystkim o większej wydajności. Tanie farby mają wydajność około 10m2 z litra przy jednej warstwie, a czasem trzeba ich nałożyć aż trzy by uzyskać pożądany efekt. Farby takie jak Dekoral Akryli W czy Clean&color mają wydajność 14m2 z litra a warstw wystarczy nałożyć dwie. Poza tym są odporne na szorowanie więc wyglądają świeżo przez długi czas.

Płyty kartonowo-gipsowe czy profile nie różnią się od siebie wiele. Czasami profile zrobione są z cieńszej blachy, co jest zauważalne już na pierwszy rzut oka. Płyty warto obejrzeć przed zakupem, czy są zafazowane po długości, nie mają obtłuczonych rogów i, co najważniejsze, czy nie są wilgotne.

Wkręty opłaca się kupować na wagę (są tańsze niż paczkowane).

Efekty dekoracyjne można wykonać samodzielnie, więcej informacji znajdziesz TU.

Jeśli planujesz zakup drzwi czy okien, sprawdź czy taniej będzie kupować i montować samodzielnie, ponieważ często firmy zajmujące się takimi usługami mogą zaproponować dobrą ofertę pod warunkiem zakupu razem z montażem.

Odliczenie kosztów

Warto się zorientować w biurze księgowym, czy przysługuje na przykład zwrot części podatku VAT od zakupionych materiałów lub ulga remontowa.

W 2019 roku mają ruszyć odliczenia od podatku na termomodernizację budynków, warto poczytać na ten temat i zmniejszyć w ten sposób koszt remontu.

Jeśli wynajmujesz mieszkanie, dowiedz się, czy właściciel zgodzi się pokryć część kosztów w zamian za podniesienie standardu lokalu.

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej faktura VAT może być wliczona w koszty działalności, również jako doinwestowanie środka trwałego (budynku/lokalu) za co za tym idzie, podniesieniem kosztów amortyzacji.

Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie, napisz do nas na adres mailowy program@blachbud.pl.

 

 

BLACHBUD Pabianice – sklep budowlany

Materiały budowlane, farby, narzędzia, dachy itp

Share this Post